سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موبایل فور پرشین

به گذشته که برگردیم در اوایل سال 2000، بازی Armadillo Gold Rush برای گوشی‎های آن زمان یک موفقیت بزرگ به شمار می‎رفت. نسبت به زمان خودش خوش ساخت بود و طرفداران خوبی برای خودش جذب کرد. این بازی برای گوشی‎‎های هوشمند آپدیت شده است حالا با تمام جذابیت اولیه‎ی خودشبرای iOS موجود است، ولی با این تفاوت که گرافیک آن بهتر شده است و گیم‎پلی آن روان‎تر. ما بررسی این بازی را برای iOS برای امروز برای شما آماده کرده‎ایم.

هدف در بازی
بازیکنان یک گورکن غلتان را کنترل می‎کند که به دنبال پیدا کردن راه خود از میان چندین مکان به همراه برداشتن سکه‎ها است. این پستاندار دارای یک زره‎ی چرمی به طور مداوم در یک مسیر غلت می‎خورد تا چیزی او را متوقف کند. کار شما این است که به او کمک کنید تا تمامی سکه‎ها را بدون از دست دادن پوست (زره) خود جمع آوری کند.

طراحی
این بازی، یک بازی انیمیشنی شده به صورت کارتونی است که از بالا به پایین انجام می‎شود و دارای یک پلت رنگی روشن می‎باشد. یکسری موجود خطرناک از سکه‎های چرخان طلا با عقب و جلو رفتن محافظت می‎کنند.
این بازی بسیار شبیه به یک بازی اکشن سکه‎ای است، ولی عناصر یک بازی پازلی نیز در آن قرار دارد. شما برای عبور از میان مارپیچ به چیزی بیشتر از زمان بندی دقیق دارید. از آنجاییکه این گورکن تنها در یک جهت می‎غلتد، و تنها زمانی که چیزی سر راه آن قرار بگیرد متوقف می‎شود، در نتیجه شما باید نحوه‎ی راه یابی از میان مسیر را بررسی، از گودال‎ها، رودخانه‎ها و نیزه‎ها دوری کنید.

گیم پلی
بازیکنان گورکنی که به دنبال طلا است را از میان مسیری از موانع از طریق سوایپ کردن آن به سمت مسیری که می‎خواهند برود، می‎غلتانند. این حیوان با سرعت از میان مسیر غلت می‎خورد و زمانی که به یک دیوار، یا یک توپ، یا یک بمب برخورد کند، متوقف می‎شود. مواظب گودال‎ها، نیزه‎ها و آب باشید وگرنه ناگهان متوجه می‎شوید سوار بر فواره‎ای از آب به آسمان رفته‎اید.

این بازی بسیار آسان شروع می‎شود، ولی به دنبال باز شدن مراحل بالا کم کم پیچیده‎تر می‎شود. بازیکنان باید فکر کنند که چطور دروازه‎ها را با فشار دادن و رها دادن یک دکمه باز نگه‎ دارند، یا برای چرخاندن دیوار‎ها تا مسیر‎های جدید باز شود، چطور سوییچ را فشار دهند. عناصر اضافی در طول مسیر قرار داده می‎شوند، نظیر پنکه‎هایی که باعث می‎شوند حیوان به یک سمت حرکت کند و یا مین‎های زمینی متحرک که باید طبق یک زمان بندی دقیق از آن‎ها اجتناب کرد.

سخت ترین قسمت زمانی است که باید تصمیم بگیرید در چه مسیری غلت بخورید. اگر شما چیزی در اختیار ندارید تا در مکان درستی شما را متوقف کند، قادر به این نخواهید بود که در مسیر بعدی برای پیدا کردن یک مسیر یا گرفتن یک سکه قرار بگیرید. گاهی اوقات، شما باید صندوق‎‎ها را به سمت مکان‎های جدید جابجا کنید تا بار دیگری که از میان آن مسیر غلت می‎خورید، جایی که می‎خواهید متوقف شوید. با کامل کردن هر مرحله از بازی پیچیدگی‎های جدیدی به بازی اضافه می‎شود.

هدف در بازی جمع‎آوری تمامی سکه‎های موجود روی صفحه است. بازیکنان براساس سرعت کامل کردن یک مرحله، و اینکه چه تعداد بار برای جمع آوری هر سکه سوایپ می‎کنند و امتیاز آن‎ها چقدر بالا است، امتیاز داده می‎شوند (شما می‎توانید برای گرفتن میوه در طول مسیر امتیازهای بیشتری کسب کنید).

جنبه‎ی خوب بازی
این بازی واقعا از مرحله‎ی پنجم عالی می‎شود. در این جا، دیگر شما نباید در یک بازه‎‏ی زمانی مشخص بازی را تمام کنید. شما واقعا باید ذهن خود را بکار بگیرید تا بدانید چطور از میان مسیر عبور کنید. اشتباهات هزینه‎ای برای شما نیز به بار نمی‎آورند. مهم نیست چندبار به دست یک عقرب خشمگین بمیرید، شما می‎توانید بدون مجازات یا عواقب خاصی مرحله را از ابتدا شروع کنید.

جنبه‎ی بد بازی
از نظر من این بازی هیچ مشکلی نداشت. به طور عالی بازی می‎شود، سرگرم کننده است و قیمت معقولی دارد.

ارزش و قیمت بازی
قیمت بازی Armadillo Gold Rush 2.99 دلار است. این بازی بسیار سرگرم کننده است و شما را با قرار دادن عناصر جدید در مرحله، سرگرم نگه می‎دارد. ارزش از سرگیری مرحله هم با توجه به اینکه شما با کامل‎ کردن سریع‎تر یک مرحله با حرکات کمتر ستاره‎های بیشتری دریافت می‎کنید، معقول است.

نتیجه گیری
این یک بازی ساده‎ی پازلی است که ترکیبی از مکانیک‎های بازی‎های اکشن سکه‎ای را در خود جا داده است. بازی کردن آن مفرح است، ولی به اندازه کافی سخت است که در یک سطح متوسط شما را به چالش بکشد. اگر این مقاله شما را جذب کرده است، حتما این بازی را امتحان کنید. من حین گذر از مراحل در بازی لذت فراوانی بردم، بویژه زمانی که به مرحله‎ی 5 رسیدم. این بازی برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ موجود است.

آن را همین امروز از اپ استور دانلود کنید.

نظر شما در رابطه با این بازی کلاسیک موبایل که به روز رسانی شده است چیست؟ ما را از نظرات خود در بخش زیر آگاه سازید.